Supersampling mit der HTC Vive

Dieses Thema im Forum "HTC Vive" wurde erstellt von doublefrag, 28. Juni 2016.

  1. doublefrag

    doublefrag Bekannt

    2. März 2016
    HIER bin ich gerade auf eine Anleitung gestoßen, wie ihr mit der Vive die Auflösung (Supersampling) höher schrauben könnt.

    Laut den Kommentaren zu dem Artikel, soll das Ergebnis qualitativ klasse sein (sofern das eure Hardware mitmacht).

    Zitat aus dem Artikel:

    - Open your Steam’s install folder. This will vary depending on where you put Steam when first installing – for me it’s ‘C:\Program Files (x86)\Steam’.

    - Open the ‘Config’ directory and open the ‘steamvr.settings’ file using Notepad or your chosen text editor (click for larger version of image below which indicates file location).

    [​IMG]

    - You’ll be confronted by a scary looking JSON config file, but don’t worry, you’re interested only in the section towards the bottom labelled “steamvr”.

    - You then need to add the following line to the end of that section: “renderTargetMultiplier”: 2.5

    - Take care here – JSON uses commas to seperate key/value pairs, make sure you add one to the end of the line immediately before the new line you just added.

    - Once you’re done, your config file should look something like this (new entry shown highlighted – click for larger image):

    [​IMG]

    - Save the file and fire up your favourite VR experience.

    Please note that depending on your GPU’s reserve power, you may need to reduce the multiplier from ‘2.5’ to something lower and fair warning, you will need some grunt to keep your VR game’s frame rate above the hallowed 90FPS and avoid judder and general discomfort. Try reducing by .1 increments to find a sweet spot (or indeed increasing should you have the power – although diminishing qualitative returns will be felt above this).
     
    Zuletzt bearbeitet: 28. Juni 2016
    Alphatierchen gefällt das.
  2. Alphatierchen

    Alphatierchen Gunter Team

    10. März 2015
    Cool, wobei ich fürchte, dass die zusätzlich benötigte Rechenleistung wohl nicht ohne sein wird.
    Hast du es mal ausprobiert oder vor es auszuprobieren?
     
  3. Alphatierchen

    Alphatierchen Gunter Team

    10. März 2015
    Mit der nächsten Version von SteamVR kann man das Supersampling offenbar einfach per Regler einstellen. Zumindest gibt es in der aktuellen Beta ein entsprechendes Feature.

    [​IMG]