Oculus SDK 0.8 Beta veröffentlicht

Dieses Thema im Forum "Oculus Rift & Touch" wurde erstellt von Rifter, 23. Oktober 2015.

  1. Rifter

    Rifter Fanatic Team

    4. März 2015
    Die Oculus SDK 8.0 Beta ist jetzt erhältlich.

    Hier eine übersicht der neu enthaltenen Featueres:
    • Improved support for Windows 10.
    • Added ovr_GetSessionStatus, which returns whether the headset is present and whether it has VR focus and can render to the headset.
    • Added ovr_Detect to OVR_CAPI_Util.h , which enables you to detect the presence of a headset without initializing LibOVR. This can be useful when a game has VR and non-VR modes.
    • Added HandStatusFlags to ovrTrackingState, which specifies whether the the Oculus Touch controllers are being tracked. Status includes orientation and position.
    • Added SensorSampleTime to ovrLayerEyeFov, which specifies when the render pose was calculated. This is useful for measuring application tracking latency.
    • Added ovr_GetTrackingCaps to get the tracking capabilities of the device.
    • Usage of ovr_ConfigureTracking is no longer needed unless you want to disable tracking features. By default, ovr_Create enables the full tracking capabilities supported by any given device.
    • Added ovrLayerHudMode, which enables the headset user to see information about a layer.
    • Added ovrControllerType_None and ovrControllerType_XBox to ovrControllerType.
    • The Oculus Debug Tool was added to simplify troubleshooting. For more information see Oculus Debug Tool.
    Den Download und alle weiteren Infos gibt es hier:
    https://developer.oculus.com/downloads/pc/0.8.0.0-beta/Oculus_Runtime_for_Windows/
     
  2. JasmineJas

    JasmineJas Enthusiast

    15. März 2016
    Das ist der einzige Punkt der mich an VR tierisch stört. Man wird sich vermutlich am Ende für ein Produkt entscheiden müssen, aufgrund des Preises. Schaut dann aber bei einigen spielen entweder eine Zeit lang oder gar für immer die Röhre.